Tjänster

Hur fungerar det?

I. Åsikt. Du lämnar din dator hos oss eller så bokar vi en tid för hembesök. En undersökning av enheten görs för att kunna komma med en åsikt om vad felet är och vad som behöver göras. Krävs reparationer av hårdvaran eller underhåll av mjukvaran? Ibland beror felet på en inställning eller något program som har ställt till det, och då löser vi det på plats och går inte vidare i kedjan. Det finns även tillfällen när vi kan koppla upp oss mot din dator och fjärrstyra den – en utmärkt metod att se över systemet. I särskilda fall har vi kommit överens om att reparationer ska göras hos någon av våra samarbetspartners. I de flesta fall får din enhet följa med oss till steg II.

II. Åtgärd. När vi har fastställt vad felet beror på och bestämt vilken lösning som passar bäst i just ditt fall så går vi vidare med det. Oftast är vi klara inom ett dygn men ibland kan leveranstider eller extra problematiska mjukvaruproblem dra ut på tiden något. Skulle fler fel upptäckas eller andra problem uppstå kontaktar vi dig omgående för att meddela och komma överens om nya lösningar. Givetvis städar vi ur damm och gör rent på utsidan för att minimera risk för överhettning.

III. Återlämna. När allt är klart kontaktar vi dig. Antingen kommer du och hämtar eller så kör vi hem och kopplar in din dator. Vi vill gärna att du testar direkt så allt fungerar enligt förväntan. Frågor kan uppstå eller så upptäcker vi att det är något som inte fungerar som det ska – inte förrän Ni är 100% nöjd är uppdraget slutfört.

IV. Återkomma. I efterhand kan ännu fler frågor dyka upp. Kanske fungerade inte skrivaren efter uppgraderingen, eller så flyttade någon funktion i Windows. Vi finns här för att hjälpa dig och besvara dina frågor, även efter att ärendet är slutfört.